Sterk Trajecten
In een Sterk Traject verdiepen we ons grondig in een probleem, voeren we diepgaand onderzoek uit en presenteren we een duidelijke conclusie. We beginnen met een intake om het probleem nauwkeurig te definiëren. Vervolgens omvat het traject twee workshops die naadloos op elkaar aansluiten, zodat we samen kunnen brainstormen en de bevindingen kunnen samenvoegen. Na deze workshops voert een Horizonteer optioneel verder onderzoek uit en levert een heldere conclusie op. Onze Sterk-trajecten zijn flexibel en aanpasbaar aan jouw specifieke doelstellingen, en we bieden vier verschillende typen trajecten om aan jouw behoeften te voldoen.
De opzet van een Sterk Traject
Intake + Voorwerk
Workshop 1
Workshop 2
Onderzoek
Conclusie + Advies
Sterk Trajecten bieden de snelle route om problemen aan te pakken. We starten met een intake om het probleem te begrijpen, gevolgd door twee krachtige workshops waarin we ideeën in een stroomversnelling brengen. Onze Horizonteer voert snel verder onderzoek uit en presenteert een heldere conclusie. Met verschillende trajectopties die passen bij jouw doelen, nemen we je graag mee op de fastlane. Hieronder leggen we het uit!
Sterk Trajecten
Sterk in je Schoenen
Om sterk in je schoenen te staan is het belangrijk dat je echt goed weet waar jij voor staat en welke waarde je aan jouw doelgroep(en) levert. Wie is je doelgroep? Welke dingen vinden zij belangrijk? Hoe speel je in op hun wensen met jouw product of dienst? Dat ga je definiëren in dit traject.
Intake
Waardepropositie
Brand DNA
Klant onderzoek
Advies
Sterk naar de Markt
Om sterk naar de markt te kunnen gaan is het belangrijk dat je je business strategie goed voor elkaar hebt. Hoe vind je de balans tussen wenselijk, haalbaar en levensvatbaar? En wat zijn de strategische plannen voor de verschillende doelgroepen? Daarmee ga je aan de slag in dit traject.
Intake
Beeld van het landschap
Risicovolle aannames
Aanname valideren
Advies
Sterk in de Ring
Je bent mogelijk niet het enige bedrijf die in een bepaalde markt wilt zitten. Daarom is het belangrijk om een goed beeld te hebben van je concurrentie landschap en hoe jij je hiervan gaat differentiëren. Wie zijn je concurrenten? Waar zijn zij mee bezig? Waar liggen nog kansen in de markt? Dat ga je onderzoeken in dit traject.
Intake
Trends
Differentiatie brainstorm
Concurrentie onderzoek
Advies
Sterk naar de Toekomst
Wat de toekomst ons zal brengen? Dat kan je niet goed voorspellen, maar je kan wel de toekomst van jouw bedrijf vormgeven. En dat is precies wat je in dit traject gaat doen. Waar wil je naartoe? Welke visie wil je waarmaken? Dit ga je bepalen tijdens dit traject.
Intake
War games
Toekomst wensen
Roadmap
Advies
Nieuwe workshop tools!
Brainstorm, persona en kritisch denken kaartensets zetten je aan tot inspiratie.
Sterk Trajecten in het kort
Ons Sterk Traject biedt een gestroomlijnde aanpak voor het aanpakken van problemen met een intake, twee workshops en grondig onderzoek, allemaal ontworpen om jouw groei te versnellen.
Sterk
in de schoenen
Welke waarde lever je aan je doelgroep?
Intake
Waardepropositie
Brand DNA
Klant onderzoek
Advies
Sterk
naar de markt
Heb je je business strategie goed voor elkaar?
Intake
Beeld van het landschap
Risicovolle aannames
1 Aanname valideren
Advies
Sterk
in de ring
Hoe ziet je
competitie er uit?
Intake
Trends
Differentiatie brainstorm
Concurrentie onderzoek
Advies
Sterk
voor de toekomst
Wat is de toekomstvisie
voor je bedrijf?
Intake
War game
Toekomst wensen
Roadmap
Advies
Dit doen we ook!
Naast het begeleiden en het uitvoeren van innovatieprojecten bieden we ook andere diensten aan waarmee we jouw organisatie of bedrijf kunnen helpen op het gebied van innovatie en circulariteit. Zo doen wij aan scale-up begeleiding, kan Rein spreken op jouw evenement als inspirator en hebben wij samen met de Circular Plastics Alliance een academy opgezet om circulariteit te bevorderen.
Laten we samenwerken!
Je kan altijd laagdrempelig met ons contact opnemen.