Ons gereedschap

Goed gereedschap helpt de klus te klaren.

Wij werken met een gestructureerde aanpak en beschikken over een goed gevulde gereedschapskist die ons helpt om de klus te klaren. Iedere Horizonteer is getraind in het toepassen van de tools, zodat zij in staat zijn ze op de juiste manier te gebruiken en snel resultaat te boeken. Wij houden niet van te complexe modellen en schema’s die weinig mensen écht snappen en daardoor weinig impact hebben. Wij houden wel van praktische en snel toe te passen tools die zaken in beweging zetten en leiden tot resultaat bij innovatievraagstukken.

Bedrijfsmodel Canvas

Innovatiehandboek

We geven onze klanten graag een kijkje in de keuken om te laten zien hoe we te werk gaan. Daarom hebben we een innovatie handboek ontwikkeld waarin in begrijpbare taal staat uitgelegd hoe we onze concepten testen en ook wat we daarmee willen bereiken. Zo staan we altijd op één lijn over wat gaan uitvoeren en hoe dat bijdraagt aan de ontwikkeling van het nieuwe product of dienst.


Download nu ons
innovatiehandboek!

Lees nu de Maandagmorgenkater!

Een spannend verhaal met praktijkinzichten over hoe innovatie soms niet lukken wil (en hoe dan wel)

Workshop tools

Zelf groei waarmaken met onze nieuwe workshop-tools.

Onze missie is om deze kracht van creativiteit en innovatie toegankelijk te maken voor iedereen, ongeacht branche of achtergrond. Maak kennis met onze kaartensets die creatieve gesprekken spannender, beter behapbaar, en leuk maken!

  • Bij Horizonteer begrijpen we de kracht van sterke brainstormsessies. Onze nieuwe Sterk Brainstormen Kaartenset is de ultieme gids voor creatievelingen, teams en ondernemers die op zoek zijn naar grenzeloze ideeën en innovatie.

    Met deze kaartenset til je jouw brainstormsessies naar een hoger niveau!

  • Nog beter de klantbehoefte naar binnen brengen? Binnenkort voegen wij de Persona kaarten toe aan ons assortiment. Onze set helpt de behoefte van de gebruiker scherp en centraal te krijgen in jouw team en organisatie.

  • Behoefte aan iemand die de juiste kritische vragen stelt? Binnenkort voegen wij de Sterk Kritisch Denken kaarten toe aan ons assortiment. Deze kaartenset is specifiek gemaakt om jou kritische vragen voor te leggen.


    Stay tuned!

Innovatie canvassen

We maken bij Horizonteer gebruik van beproefde innovatiemethodes. Daarbij houden we ervan om onze stappen begrijpbaar vast te leggen. Daarom werken we graag met de onderstaande canvassen. Zo houden we altijd het overzicht over welke keuzes we hebben gemaakt en waar die keuzes op gebaseerd zijn. Wil je meer leren over deze canvassen? Dat kan! Bij elk canvas staat een korte uitleg, met daarbij de mogelijkheid om er nog meer over te lezen of om het canvas te downloaden.

Business Model Canvas

Het Business Model Canvas (BMC) is een visueel overzicht waarbij de belangrijke componenten van een bedrijf beschreven zijn op één pagina. Het canvas geeft weer hoe een bedrijf waarde creëert, levert en hoe het inkomsten genereert. Het Business Model Canvas vormt een Zwitsers zakmes die in veel situaties van pas komt zoals: het inzicht verkrijgen in hoe een bedrijf werkt, het uitwerken van nieuwe strategische opties en het uitleggen van de werking van het bedrijf aan relevante stakeholders.

Bedrijfsmodel Canvas

Value Proposition Canvas

Het Value Proposition Canvas (VPC) helpt om duidelijk te maken welke waarde jouw aanbod heeft voor je klanten. Je brengt in kaart hoe je bedrijf nu waarde creëert voor klanten en ontdekt hoe je jouw aanbod nog beter kan laten aansluiten bij relevante pains/gains van klanten. De inzichten helpen je om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen die klanten echt willen of bestaande te verbeteren. Ook helpt het om messcherpe proposities te ontwerpen die de aandacht trekt van klanten en ze overtuigt om voor jouw bedrijf te kiezen.

Waardepropositie Canvas

Customer Journey Canvas

Het Customer Journey Canvas helpt in kaart te brengen wat een klant allemaal ervaart wanneer hij of zij op zoek is naar een oplossing voor een specifieke behoefte gedurende de hele “klantreis”. Door de reis van de klant inzichtelijk te maken kun je verbeterkansen spotten en actie ondernemen om de klantreis te verbeteren. Het Customer Journey Canvas helpt om tijdig in te spelen op veranderende klantbehoeften en om gedurende de hele klantreis krachtige merk-momenten en wow-ervaringen te creëren.

Team Canvas

Het Teamcanvas is een krachtige tool die helpt om succesvolle teams samen te stellen. Het Teamcanvas helpt teams om vergaderingen te structureren, wrijvingen en conflicten op te lossen en een productieve werkomgeving te creëren. Op een leuke en interactieve manier helpt het Teamcanvas om het team op één pagina te krijgen. Wij gebruiken het Teamcanvas vaak tijdens de onboarding van nieuwe klanten en Horizonteers.

Riskiest Assumption Canvas

“Assumptions are the mother of all screw-ups” is een veelgebruikte uitspraak in de wereld van start-ups. De Riskiest Assumption Test helpt om de meest riskante aannames van een plan te vinden. De tool helpt om prioriteiten te stellen en de juiste dingen te doen, in plaats van de dingen juist. Wij gebruiken de test om te valideren dat de meest riskante delen van het plan daadwerkelijk kloppen.

Risicovolle Aannames Canvas

Duurzaamheid canvassen

Wil je aan de slag met verduurzaming van je bedrijf? Of wil je de transitie maken naar de circulaire economie? Dan kan je onderstaande canvassen gebruiken!

Duurzaam Ondernemen Canvas

Wil je aan de slag gaan met verduurzaming van je bedrijf? Dan is het belangrijk om te ontdekken waar je nu staat op het gebied van duurzaamheid. Daarnaast moet je terug kijken naar de duurzaamheidsinitiatieven die je al hebt ondernemen. Vanuit die positie kan je vervolgens hoe je verder kan doorpakken.

Keten in Kaart Canvas

Opzoek naar Circulaire Ketens? Breng je keten in kaart voor 1 specifiek product, verpakking of materiaal. Zet alle informatie duidelijk bij elkaar en kom erachter welke stakeholders een aandeel hebben, waar de in en uitstromen zijn, welke regelgeving invloed heeft en welke kansen dit oplevert.